Wednesday 13 March 2013

~ BERDOALAH UNTUK DAPAT ZURIAT SOLEH ~





ASSALAMUALAIKUM WBT….
  
Heheheee ,, ari nie Eynah nak share d0a kepada k0rang untuk mendapatkan zuriat yang s0leh .. ahahah ,, kepada yang berkenaan jelaa .. huhu .. nak amal lalu xpe g0k .. mybe a k0wt .. hihihiii..
Ayuuhhhh .. !!!
~ BERDOALAH UNTUK DAPAT ZURIAT SOLEH ~
*DOA KEPADA BAYI YANG BARU LAHIR
‘’Aku melindungi kamu(bayi terbabit) dgn kalimah Allah yg sempurna daripada segala gangguan syaitan dan bahaya ular serta bahaya ain(penyakit) .

*DOA MEMINTA TETAPKAN IMAN DAN ISLAM
“Ya Allah! Perbaikilah urusanku , tetapkanlah aku dengan perkataan yg tetap teguh di dunia dan akhirat .

*DOA KETIKA MELIHAT TANAMAN BERBUAH
“Ya Allah! Berkatilah bagi kami dalam buah-buahan kami dan berkatilah bagi kami dalam negeri kami dan berkatilah bagi kami dalam sukatan kami .”

*DOA AWAL BULAN
“Allah Maha Besar . Ya Allah jadikan bulan ini ke atas kami dengan keamanan , keimanan , keselamatan , kesejahteraan dan taufik kepada apa-apa yg dicintai dan diredai oleh-Mu . Sesungguhnya Tuhan kami dan Tuhan kamu adalah Allah .”

*DOA TERKEJUT DARI TIDUR
“Aku berlindung daripada kalimat Allah yg sempurna , daripada kemarahan-Nya , seksaan-Nya dan kejahatan hamba-Nya serta gangguan syaitan dan jangan sampai ia mendatangiku .”

 *DOA MEMOHON KESABARAN DAN KEMENANGAN
“Wahai Tuhan kami , limpahkanlah kepada kami kesabaran , perteguhkan diri kami dan berikanlah kami pertolongan dalam menghadapi kejahatan orang kafir .”

*DOA PADA AKHIR SESUATU MAJLIS
“Maha Suci Engkau wahai Allah dan segala puji bagi bagi-Mu .Aku bersaksi tiada Tuhan melainkan Engkau .Aku memohon keampunan dan taubat daripada Engkau .”

*DOA KEPADA SAUDARA YANG BARU BERKAHWIN
“Semoga Allah memberi keberkatan kepadamu dan ke atasmu serta mengumpul kamu berdua(pengantin lelaki dan perempuan) dalam kebaikan.”

*DOA MENDAPATKAN KETURUNAN BAIK
“Wahai Tuhan kami! Berilah kepada kami daripada sisi-Mu keturunan yang baik kerana sesungguhnya Engkau Maha Mendengar doa .”
*DOA AGAR DIKURNIAKAN ANAK
“Wahai Tuhanku! Janganlah Engkau biarkan daku seorang diri(dengan tidak meninggalkan zuriat); dan Engkaulah jua sebaik-baik yang mewarisi .”

*DOA MENJAUHKAN DIRI DARIPADA AZAB NERAKA
Wahai Tuhan kami! Tidaklah Engkau menjadikan benda ini dengan sia-sia , Maha Suci Engkau , maka peliharalah kami daripada azab neraka .”


No comments:

Post a Comment