Thursday 7 March 2013

DEAR LELAKI


Dear lelaki
Dear lelaki, perempuan mahukan CINTA yang sejati untuk kehidupan di kemudian hari kerana siapa teman lelaki dia adalah BAKAL SUAMI dia.
 Dear lelaki, jangan membohongi perempuan dengan mengatakan anda SINGLE walaupun sudah BERPUNYA. DUA HATI akan TERGURIS,KECEWA dan MERANA.
Dear lelaki, perempuan mencari CINTA SEJATI untuk masa hadapan mereka.Jangan kecewakan mereka dengan kata-kata manis untuk kepentingan diri.
Dear lelaki, tanggungjawab sebagai seorang yang bakal bergelar SUAMI amat besar. SETIA dan JUJUR pada pasangan itu pegangan UTAMA.
Dear lelaki, sila beri SALAM sebelum masuk ke dalam HATI seorang perempuan supaya hubungan yang akan dibina kekal dan bahagia selamanya.
Dear lelaki, jangan bercinta seperti POCONG selalu melompat-melompat dari hati yang satu ke hati yang lain.

Dear lelaki, setiap perempuan mahukan ANAK yang dilahirkan dalam keadaan sempurna. Sebab itu mereka menghalang BAKAL SUAMI dia MEROKOK.
Dear lelaki, perempuan senti JUJUR dengan kata-kata mereka sebab tiada guna bermain kata
dengan orang yang dia CINTA.
Salah satu ciri-ciri LELAKI yg tidak layak dijadikan SUAMI ialah yg SENGAJA meninggalkan SOLAT JUMAAT ~~LELAKI yang HEBAT adalah LELAKI yang MAMPU membuat WANITA yang disayanginya MENUTUP aurat dengan SEMPURNA. :) 

                                       
  WAHAI LELAKI  ..

Jika benar kau kasih & cintakan wanita itu ; 
 Bawalah dia ke jalan Allah  Nasihatilah dia  Perbetulkan kesilapannya  Jagalah dia dgn baik  Kasihanilah dia  Lindungilah dia  Berilah kasih sayang padanya  Hargailah dia  Ucapkan terima kasih atas kelebihannya  Bersabar dengannya  Terimalah & cintailah kekurangannya  Jadilah IMAM terbaik untuknya & redhalah padanya 
Moga dia menunggumu di SYURGA sebagai bidadarimu. Amin..

Sekirannya Allah tidak

menyatukanmu dengan
seseorang yang kamu cintai,
semoga DIA menghadirkan
seseorang yang mencintaimu..
*insyaALLAH .. AMINN

No comments:

Post a Comment